Turismul intern, proximitatea, dar şi turismul de nişă, exotic şi croazierele se înscriu în tendinţele călătorilor români în acest an, bineînţeles, în funcţie de bugetul fiecăruia. Dar, cel mai important lucru care se simte pe piaţa din România este creşterea spectaculoasă la “early booking-ului”.
Cel mai recent studiu realizat de site-ul specializat pe marketing în turism şi domeniile conexe, markete.ro, arată că piaţa din România a început, de anul acesta să semene cu celelalte pieţe turistice ale lumii, după ce rezervările de tip “early booking” (înscriere timpurie) au depăşit toate recordurile de până acum: pentru perioada decembrie 2012 – februarie 2013, touroperatorii şi agenţiile de turism au înregistrat creşteri de 35-40% ale rezervărilor de acest tip, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. “Turiştii români devin din ce în ce mai conşienţi că o rezervare efectuată din timp le asigură destinaţia dorită şi hotelul dorit, la un preţ cu reduceri cuprinse între 10% şi 35%, uneori până la 50%. De obicei, early booking-urile au mai multe trepte de reduceri: unele până la 28 februarie, unele până la 31 martie şi unele chiar până la 30 aprilie. Cu ocazia Târgului de Turism al României de la ROMEXPO (14-17 martie) vor fi achiziţionate, cu siguranţă, multe pachete turistice în regim early booking”, explicş Traian Bădulescu, reprezentant markete.ro. Până acum, circa 30% dintre turiştii români au cumpărat pachete turistice pentru sezonul estival în regim early booking. Oferte tip early booking au fost lansate atât pentru România, în special litoralul Mării Negre, cât şi pentru destinaţii de turism de masă: Bulgaria, Grecia, Turcia, Spania, Malta, Cipru, Croaţia etc. “Ca o noutate, şi pieţe tradiţionale mai conservatoare precum Austria, Germania şi Elveţia au început să lanseze oferte early booking”, mai precizează Bădulescu.
Conform studiului realiz