•Singurul sindicat al taximetristilor este din ce in ce mai puternic
Sindicatul Moldo Taxi Iasi a luat fiinta, in luna aprilie a acestui an, la initiativa unui numar de 20 membrii fondatori de la diverse firme de taximetrie, inclusiv taximetristi particulari. Tot atunci, s-a supus la vot statutul sindicatului. S-a stabilit structura, s-a stabilit conducere, respectiv Comitetul Sindicatului si Biroul Executiv. Pe 20 septembrie 1999, sindicatul obtine personalitate juridica. Din acel moment, sindicatul a inceput sa functioneze propriu zis. Afilierea sa la Federatia Sindicatelor Transloc, si implicit la Confederatia BNS, a avut ca scop consolidarea sindicatului si o mai mare credibilitate in fata autoritatilor.
Ce urmareste sindicatul in anul 2000? Serafim Alexa, liderul taximetristilor, declara ca:" este un an foarte incarcat. In primul rand, vom avea de rezolvat imbunatatirea conditiilor de munca ale taximetristilor, reducerea taxelor si impozitelor si, mai mult, incercam implicarea factorilor de decizie in stoparea si eradicarea pirateriei si a muncii la negru. In aceasta perioada, se urmareste sa se decida data la care va avea loc urmatoarea adunare generala, la care sunt invitati sa participe pe langa mass-media si factorii de decizie ai orasului. O alta problema pe care o mai avem de rezolvat se refera la initiativa primarului Constantin Simirad de a vopsi masinile taximetristilor in galben. Argumentele contra cu care noi venim in intimpinarea acestei idei sunt urmatoarele: in primul rand, este o obsesie veche a primarului. Aceasta idee este ilegala si nu poate fi adoptata de consiliul local, deoarece ar fi incalcate drepturile omului. Apoi,nu are eficienta dorita de primar din doua motive: in primul rand, evazionistii isi vor vopsi masinile in galben, apoi, conditiile economico-sociale sunt extrem de grele, taxele si impozitele foarte mari, vi