Producătorii auto forţează ieşirea din criză prin lansarea unui număr impresionant de modele noi, majoritatea cu vădite pretenţii ecologice.
Ediţia din acest an a Salonului auto de la Paris, care îşi deschide porţile astăzi, se remarcă prin caracterul eterogen al premierelor mondiale pe care le găzduieşte.
Producătorii auto forţează ieşirea din criză prin lansarea unui număr impresionant de modele noi, majoritatea cu vădite pretenţii ecologice. Atenţia publicului este captată şi cu o serie de concepte vizionare şi spectaculoase, care prefigurează automobilele viitorului.
MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Salonul auto de la Paris
Cele mai importante modelele de serie etalate pentru prima oară cu ocazia evenimentului din capitala Franţei acoperă aproape toate segmentele pieţei, de la "umilul", dar foarte vandabilul subcompact Chevrolet Aveo, până la "inventatorul" segmentului "coupé cu patru uşi", exclusivistul Mercedes- Benz CLS.
Nu vor trece neobservate noile generaţii ale unor modele consacrate, precum BMW X3, Ford Focus, Citroën C4 şi Volkswagen Passat, dar şi câteva apariţii în premieră absolută: Audi A7 Sportback – un soi de concurent al CLS-ului – şi Range Rover Evoque, primul SUV din gama producătorului de lux britanic disponibil şi cu tracţiune faţă.
Dintre modelele de serie cu propulsie alternativă se disting Honda Jazz Hybrid, primul subcompact hibrid, şi Peugeot 3008 Hybrid, întâiul automobil pus în mişcare prin intermediul unui sistem hibrid cu motor turbodiesel.
Maşinile viitorului se împart între cele care aşteaptă să fie produse în serie, vezi cazul conceptului BMW Seria 6 Coupé, şi cele al căror timp nu a sosit încă, cum este cazul simpaticului Kia Pop.
CITROËN C4. Noua generaţie a autoturismului francez a fost dezvoltată pe platforma tehnică a modelului disponi