12 braşoveni, clienţi ai Credit Europe Bank, au rămas fără bani în conturi, prejudiciul ridicându-se la un milion de lei. O femeie de 86 de ani a ajuns la spital, în urma unui şoc provocat de aflarea veştii.
"S-a primit o sesizare din partea sucursalei unei bănci privind existenţa unor nereguli în sistemul informatic al băncii. În fapt, cu privire la mutarea unor sume de bani, din conturile unor persoane fizice în contul unei persoane juridice, de unde ulterior au şi fost retraşi. În cauză se desfăşoară acte premergătoare de cercetare îndreptate împotriva unui angajat al băncii", a declarat miercuri Cătălin Borcoman, procuror în cadrul DIICOT Braşov.
Comisarul şef adjunct al Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Braşov, Ionel Spătaru, a declarat că s-au primit mai multe sesizări telefonice, oamenii acuzând faptul că nu mai au bani în conturi.
"Din ceea ce am înregistrat sunt 10-11 persoane. Suma depăşeşte 10 miliarde de lei vechi. Extrasele clienţilor arătau că aveau sume de la 69.000 de euro, 200.000 de lei, 60.000 de euro în conturi", a spus Spătaru. Spătaru mai spune că vicepreşedintele Credit Europe Bank i-ar fi sugerat să ajungă la o "soluţionare amiabilă" a acestui caz. "În timp ce efectuam controlul la bancă am primit un telefon de la vicepreşedintele băncii, Mirela Bordea, care ne-a sugerat să ajungem la o soluţionare amiabilă a cazului. Practic, mi-a spus să-mi văd de treaba mea. Efectiv i-am închis telefonul", a declarat Spătaru, citat de Mediafax.
Potrivit acestuia, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Braşov a aplicat băncii o sancţiune de 50.000 şi a dispus ca în timp de 15 zile să restituie clienţilor banii. De asemenea, banca va mai fi amendată cu câte 50.000 pentru fiecare sesizare făcută de către clienţi în legătură cu dispariţia banilor din conturi.
Vasile Săceanu, fiul unei clie