Intrati pe piata romaneasca de la finele anilor '90, producatorii de componente auto germani au investit peste 650 de milioane de euro in fabricile din Romania si nu se opresc aici. Atrasi de forta de munca ieftina si cu un nivel ridicat de calificare, marii producatori germani precum Continental, INA Schaeffer sau Ruwel anunta investitii de zeci de milioane de euro in urmatorii ani.
Cu peste 240 de milioane de euro alocati pietei romanesti, grupul Continental este unul dintre cei mai importanti investitori germani de pe piata locala. Continental a intrat pe piata romaneasca la sfarsitul anilor '90, cand a luat decizia de a investi 100 de milioane de euro intr-o fabrica de anvelope la Timisoara. Ulterior, germanii au investit alte 70 de milioane de euro in extindere, fabrica urmand sa ajunga la o capacitate de productie de 16 milioane de anvelope pe an, pana in 2008.
Continental Automotive Products Timisoara, unitatea de productie de anvelope a grupului german, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 217 milioane de euro si un profit brut de 38 de milioane de euro.
Grupul german Continental detine in Romania, pe langa fabrica de la Timisoara, fabricile de componente industriale Contitech Romania, PHX Romania, Phoenix Unio la Carei si uzina de componente auto Continental Automotive Products la Sibiu.
Un alt investitor important in productia de componente auto de pe piata romaneasca este grupul german Draxlmaier, ce a investit peste 180 de milioane de euro in Romania in cele cinci fabrici de la Codlea, Satu Mare, Timisoara, Hunedoara si Pitesti. Fabricile Draxlmaier din Romania au in prezent aproximativ 17.200 de angajati, adica mai mult de jumatate din numarul de angajati la nivel mondial ai grupului german. O parte dintre angajatii Draxlmaier din Romania, aproximativ 300, au fost relocati in noua fabrica a grupului din Mexic, pentru o pe