După renegocierea contractului cu Bechtel pentru autostrada Transilvania (Braşov-Cluj-Borş), constructorul american s-a angajat să finalizeze două tronsoane până în 2013, iar pe celelalte şase tronsoane lucrările vor fi executate de alţi constructori care vor fi selectaţi prin licitaţii publice. Guvernul are la dispoziţie două variante pentru asigurarea finanţării celor şase tronsoane: fie cu bani de la buget, fie prin varianta parteneriatului public-privat (PPP).
Premierul Emil Boc a declarat vineri pentru gândul, pe şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, că din cele şase tronsoane, două sunt prioritare. "Cele mai importante sunt Gilău-Mihăieşti, de 25 de kilometri, şi Câmpia Turzii-Târgu Mureş, unde a fost oprită proiectarea, dar se poate relua şi apoi licita tronsonul. Celelalte tronsoane (vor fi realizate) ori cu bani de la buget, ori prin PPP", ne-a precizat Emil Boc.
Şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat pentru gândul că în prezent "sunt în analiză" toate cele şase tronsoane ale Autostrăzii Transilvania pe care statul le va scoate la licitaţie pentru a găsi constructori. "Târgu Mureş-Câmpia Turzii era oprită la proiectare, dar proiectarea va fi reluată. Gilău-Mihăieşti are proiectare", a spus Boagiu.
Click pentru a mări
Explicaţii hartă:
Întrebată când se vor face licitaţiile pentru cele şase tronsoane ale Autostrăzii Transilvania, ministrul Transporturilor a precizat că totul depinde de asigurarea finanţării. "Este vorba de finanţare. Dacă le facem în regim de concesiune sau în regim de parteneriat public-privat", a adăugat ministrul Anca Boagiu. Cei doi oficiali au vizitat vineri şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti.
CITEŞTE ŞI
"Cine plăteşte pentru cele 1,25 miliarde de euro cheltuite de statul român în 7 ani pentru 52 de km de autostradă construită de Bechtel"
Costul de construi