Judeţul Vaslui se poate „lăuda“ că are cele mai proaste drumuri din România. Practic, nu există drum naţional care să nu fie plin de gropi pe anumite porţiuni. De cele judeţene nici nu se mai pune problema, deoarece 80% dintre ele arată ca după război.
Poate cel mai prost drum din ţară este DN 15D, cel care leagă judeţul Vaslui de judeţul Neamţ. Dacă din municipiul reşedinţă de judeţ până la Negreşti se circulă în condiţii acceptabile, de la ultima locaţie până la graniţa cu judeţul vecin drumul este un adevărat calvar pentru şoferi. Gropile s-au transformat, de-a lungul timpului, în adevărate cratere care, din păcate, s-au şi înmulţit de la un an la altul. Pe anumite porţiuni, nici chiar şoferii cu experienţă nu pot evita o groapă fără să intre cu roţile în alta.
„Nu se discută prin telefon astfel de chestii“
Situaţia este similară şi pe drumul naţiuonal DN 2F, care face legătura cu judeţul Bacău. Ca să mai spele din ruşine, probabil, muncitorii de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), secţia Vaslui au avut bunăvoinţa de a trasa marcajul axial, în speranţa că proprietarii de maşini vor mai uita de gropi. Lista poate continua şi cu DN 24A, cel care face legătura între municipiul Bârlad cu oraşul Huşi, toţi cei care tranzitează Valea Prutului putând confirma drumul arată jalnic.
Deşi am încercat să cerem lămuriri cu privire la viitoarele reparaţii pe drumurile naţionale din judeţ, şeful secţiei Vaslui a CNADR ne-a răspuns că „astfel de chestii nu se discută prin telefon“. Poate aşa am fi aflat şi de ce, spre exemplu, intrările din municipiul Bârlad au fost asfaltate proaspăt, deşi circulaţia în oraş, după cum se ştie, este mai mică decât pe un drum aflat în afara unei localităţi. Pe surse am aflat că numai pentru municipiul Bârlad s-au folosit 800 de tone de mixtură asfaltică, cantitate suficientă cât