Ponderea covarsitoare o detin cele preparate in casa, in mod traditional, cu ingrediente proaspete. In ultimul timp, o anumita categorie de consumatori incepe sa tina cont, din ce in ce mai mult, de oferta de supe deshidratate din comert.
Nu este vorba doar de persoanele singure, ci si de femeile active, cu sau fara copii, pentru care timpul conteaza foarte mult, ceea ce le determina sa se orienteze spre produse care sa le ajute in bucatarie.
Oferta producatorilor tine cont, printre altele, si de particularitatile specifice de consum in diverse tari. Un exemplu in acest sens este ciorba de burta, de la Gallina Blanca sau Knorr, piata de desfacere pentru aceste produse fiind compusa din Romania, Bulgaria si Turcia.
Prin comparatie, supa de pui cu fidea, supa de vita, supa crema de ciuperci etc. sunt retete internationale, pe care atat Knorr, cat si Gallina Blanca sau Maggi le au in portofoliu.
Potrivit Ioanei Pasculescu, Junior Brand Manager Culinary la Nestlé Romania, consumatorul de supe si ciorbe la plic este o persoana dinamica, din mediul urban – in special orase mari -, cu un venit si un statut social mediu si ridicat si provine, in general, din gospodarii compuse din unul sau doi membri.
Retete adaptate gusturilor pietei locale
“In Romania, supele deshidratate au o utilizare mai restransa, fiind privite de catre consumator ca substitut pentru cele gatite traditional, intr-un numar limitat de cazuri: cand se grabesc, cand nu au timp si cauta o solutie practica.
Consumul este inca scazut (0,6 litri/cap de locuitor/an), dar in ultimii ani a inregistrat o crestere constanta”, afirma Ioana Pasculescu, mentionand totodata ca valoarea vanzarilor de supe Maggi, de la Nestlé, reprezinta 42% din piata locala de profil (conform ACNielsen, aprilie – mai 2005).
Gama Maggi contine o