Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a solicitat Astra clarificări privind modul în care soluţionează dosarele de daună RCA, pe fondul acuzaţiilor unor asociaţii auto care susţin că şoferii păgubiţi de clienţi RCA ai companiei de asigurări primesc doar 25%-40% din costurile reparaţiilor.
Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) susţine că şoferii păgubiţi de clienţi RCA ai Astra Asigurări, cel mai mare asigurător în 2012, primesc de la companie o sumă care reprezintă între 25% şi 40% din costurile reparaţiei autovehiculului avariat.
"În urmă cu câteva luni, Astra a introdus un nou sistem de despăgubire prin care clientul păgubit RCA este pus în imposibilitatea de a-şi efectua reparaţia maşinii avariate într-un service auto. În loc să achite costurile de reparaţie ale maşinii avariate într-un accident în care păgubitul RCA este nevinovat, acestuia îi este virată în contul sau ori într-un cont deschis de către Astra Asigurări pentru client, fără consimţământul clientului, o sumă care reprezintă între 25%-40% din costurile reale ale reparaţiei maşinii, iar păgubitul RCA este anunţat prin SMS că a fost despăgubit", se arată într-un comunicat al ASSAI.
„După trimiterea SMS-ului, Astra închide dosarul de daună, fără a avea un document agreat şi semnat de clientul păgubit prin care acesta să-şi fi exprimat acordul cu suma primită“, potrivit ASSAI.
"Din acel moment, clientul nu mai poate apela la nici un service auto care să accepte reparaţia maşinii sale în baza poliţei RCA, deoarece clientul figurează ca despăgubit şi cu dosarul de daună închis", se spune în comunicatul ASSAI.
În conflict şi cu concesionarii Dacia-Renault Nissan
Un anunţ similar a venit şi din partea Asociaţiei concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan (ACODAREN), care spune, într-un comunicat, că în ultimul timp tot mai mulţi clie