Potrivit unui raport al Bancii Mondiale destinat demnitarilor romani de rang inalt, preturile practicate in Romania pentru infrastructura drumurilor/autostrazilor sunt mult mai mari media practicata in UE. Tronsonul executat de Bechtel, Campia Turzii – Bors, 13,2 milioane euro/km, iar cel Cernavoda-Constanta va costa peste 7 milioane de euro/km. In Bulgaria, pretul unitar este de 4,22 milioane de euro/km, iar in Polonia de 5 milioane.
Raportul atrage atentia ca drumurile si autostrazile din Romania sunt cu peste 40% mai scumpe decat costurile medii practicate in UE, in timp ce "regii asfaltului" afirma ca preturile lor sunt corecte.
Cifra din raportul BM a fost dezvaluita public marti, de Mircea Geoana, care a vehiculat-o la o dezbatere pe teme economice.
Fostul ministru al Transporturilor, liberalul Ludovic Orban arata cu degetul spre PSD si PD-L, care ar fi responsabile pentru costurile mari ale proiectelor de infrastructura din Romania.
"S-a ajuns la aceasta situatie din cauza guvernarii PSD si apoi a PD-L. Au semnat contracte cu firme de doi lei, care n-au fost in stare sa termine la timp, iar costurile au crescut. S-au majorat salariile, s-au scumpit materialele de constructii, au crescut preturile la terenuri. Atat in perioada guvernarii PSD, cat si in cea a PD-L a fost un management catastrofal. La centura Pitestiului, eu am facut in sase luni ce n-au facut ei in patru ani", a declarat Orban pentru Gandul.
Oficialii Ministerului Transporturilor contraataca, aruncand pisica in curtea PNL si acuza ca in mandatul lui Ludovic Orban devenise un sport national sa se adjudece contracte cu preturi foarte mici, care ulterior se majorau prin acte aditionale.
Potrivit unui raport al Bancii Mondiale destinat demnitarilor romani de rang inalt, preturile practicate in Romania pentru infrastructura drumurilor