Orasele Europei si-au permis sa declare o zi fara circulatie rutiera, fara a afecta activitatea economica a societatilor, institutiilor si, nu in ultimul rand, a locuitorilor. Dintr-o ambitie populista, primarul Constantin Simirad a impus o asemenea zi si in municipiului Iasi, chiar daca posibilitatile si conditiile oraselor din Uniunea Europeana sunt diferite de cele ale municipiului Iasi. Pentru seful executivului local, are mai multa importanta publicitatea decat disfunctionalitatile create prin declararea unei asemenea zile. Institutiile, scolile, bancile, societatile comerciale vor fi nevoite sa suporte acest moft in lipsa unei pregatiri prealabile pentru o astfel de actiune. O zi fara masini ar fi laudabila, daca ar veni in sprijinul iesenilor si nu pentru satisfacerea unui orgoliu personal.
Reamintim ca declararea zilei de 22 septembrie fara masini a fost aprobat in Consiliului Local Iasi. In aceasta zi, in perimetrul cuprins de strazile: Pacurari, Moara de Foc, Strapungerea Silvestru, str. Silvestru, Podul de Piatra, bdul N. Iorga, bdul Primaverii, bdul Tudor Vladmirescu, str. Cucu, Stihii, Sarariei, M. Costachescu, Aleea Gr. G. Voda, str. Dr. Vicol, T. Cozma, circulatia rutiera va fi interzisa. Lungimea perimetrului este de 13,7 km, iar suprafata de 6,8 kmp. Pentru mediatizarea acestei actiuni a primarului s-au investit 100 de milioane de lei, pentru afisaj, panouri si alte forme de "constientizare". (M.D.)
Orasele Europei si-au permis sa declare o zi fara circulatie rutiera, fara a afecta activitatea economica a societatilor, institutiilor si, nu in ultimul rand, a locuitorilor. Dintr-o ambitie populista, primarul Constantin Simirad a impus o asemenea zi si in municipiului Iasi, chiar daca posibilitatile si conditiile oraselor din Uniunea Europeana sunt diferite de cele ale municipiului Iasi. Pentru seful executivului local, are mai multa