De teama crizei şi a incertitudinilor care planează asupra viitorului finanţelor proprii, românii îşi ţin banii în portofel, renunţând să îşi mai cumpere computere noi. Firmele şi micii consumatori au rămas cei mai importanţi clienţi ai acestei industrii. Sursa: Agerpres Vânzările de hardware au scăzut în primele trei luni ale anului curent, comparativ cu intervalul similar din 2008.
Astfel, în primul trimestru din 2009 s-au achiziţionat cu 65,2% mai puţine PC-uri decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Volumul vânzărilor raportate în primele trei luni din 2009 este mai redus cu 67,1% mai mic, potrivit unui studiu realizat de International Data Corporation (IDC). Vânzări la jumătate
În 2008 românii au cumpărat de trei ori mai multe laptopuri decât în 2007. Ritmul achiziţiilor s-a redus începând cu luna septembrie a anului trecut, pentru ca în primele trei luni ale acestui an vânzările numeric să se reducă la aproape jumătate comparativ cu intervalul similar din 2008. Valoric, vânzările s-au diminuat cu peste 55,9%. Nici în segmentul serverelor, care reprezintă aproape 2% din piaţa de PC-uri, lucrurile nu au mers mai bine. Atât numeric, cât şi valoric, vânzările au înregistrat un regres de circa 63%. Perdantul primului trimestru este segmentul monitoarelor, în condiţiile în care valoarea acestuia s-a redus cu 80,4%.
Companiile străine au consemnat cele mai multe vânzări. În top conduce compania taiwaneză Asus, care controlează 14,9% din piaţă, urmată de chinezii de la Lenovo, care ocupă poziţia secundă ca număr de unităţi, iar ca valoare ocupă locul al patrulea. Pe locul trei se clasează Acer cu o cotă de piaţă de 10,8%.
Locurile patru şi cinci sunt ocupate de americanii de la Hewlett-Packard şi, respectiv, de Fujitsu-Siemens. Intel a vândut cele mai multe procesoare, respectiv 87,8% din numărul total de unităţi vândute,