După ce hoţii de componente feroviare s-au mai domolit, pe relaţia Bucureşti-Constanţa trenurile nu mai au întârzieri. Ba chiar, nu de puţine ori, ajung la destinaţie sau la opririle de pe parcurs mai devreme. Asta înseamnă că mersul trenurilor ar putea fi devansat şi am putea ajunge mai repede pe litoral, dar administratorii CFR amână schimbarea.
Un reporter de la Ziarul de Investigaţii a constatat o asemenea situaţie sâmbătă seara, călătorind cu trenul IR1583. Trenul vine de la Braşov, pleacă din Gara de Nord la ora 20.10 şi trebuie să ajungă la Constanţa la 23.02.
Economia de timp: 31 de minute
La Ciulniţa, sosirea programată a garniturii este la ora 21.24. Ei bine, trenul a ajuns la 21.09, cu 15 minute mai devreme. Cum, potrivit reglementărilor CFR, un tren poate ajunge mai devreme dar nu poate pleca înainte de ora programată (logic, nu poţi să ajungi la gară cu 5 minute înainte de ora programată şi să constaţi că trenul tău a plecat de câteva minute), IR1583 a staţionat 15 minute în gara Ciulniţa.
Apoi şi-a reluat traseul, ajungând la Feteşti la ora 21.37 - cu zece minute mai devreme. După staţionarea de rigoare, şi la Cernavodă trenul ajunge la 22.05, în loc de 22.11. Într-un final, garnitura a ajuns la Constanţa la ora stabilită – 23,02.
Adunând cele 15 minute de la Ciulniţa, cele 10 de la Feteşti şi cu cele 6 de la Cernavodă, rezultă o potenţială economie de timp de 31 de minute. Timpul de parcurs al distanţei de 225 km dintre Bucureşti şi Constanţa, conform Mersului Trenurilor aflat în vigoare, este de două ore şi 52 de minute. Scăzând cele 31 de minute, rezultă că distanţa putea fi străbătută în două ore şi 21 de minute, luând oricum în calcul timpul programat cu oprirea şi staţionarea în patru gări de pe parcurs – Ciulniţa, Feteşti, Cernavodă şi Medgidia.
Dacă nu ar mai fi oprit deloc de la Bucureşti la Con