Unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de curierat, TNT Romania, a inregistrat o crestere a profitului net de 45% in primul semestu al acestui an, in timp ce cifra de afaceri a crescut cu 25% comparativ cu aceeasi perioada a lui 2007.
Anul trecut compania a intregistrat o cifra de afaceri de 33 de milioane de euro, profitul net cifrandu-se la valoarea de 5,6 milioane de euro. “Anul acesta estimam o crestere de circa 20%, ceea ce ar insemna o cifra de afaceri de peste 40 de milioane de euro, peste 75% din aceasta valoare fiind generata de curieratul international”, a declarat, pentru Wall-Street, Bogdan Enache, Country Manager TNT Romania. Tot in prima jumatate a acestui an TNT Romania a inregistrat o crestere a profitului cu 45%, in ciuda faptului ca jucatorii de pe aceasta piata sunt afectati de cresterea pretului la combustibil.
“In urma cu doi ani cand pretul petrolului incepuse deja sa creasca am introdus un index de combustibil care sa creasca sau sa scada direct proportional cu pretul barilului de petrol. Daca la inceput acest index reprezenta 6-7% din valoarea costurilor, acum a ajuns la 19%”, a afirmat Bogdan Enache.
Desi in ultimii ani piata curieratului a inregistrat cresteri importante de an la an, Enache considera ca deja s-a ajuns la o maturizare si o stabilizare a pietei. “Nu cred ca piata curieratului din Romania va creste cu mai mult de 20% anul acesta, asa cum s-a intamplat si anul trecut, si cred ca va ajunge undeva in jurul valorii de 240-250 de milioane de euro, ceea ce este foarte putin pentru o piata ca Romania, care ar trebui sa ajunga la valoarea de 1 miliard de euro”.
Chiar daca unul din principalii competitori ai TNT atat pe piata autohtona, cat si pe cea internationala, DHL, a preluat compania locala Cargus, strategia TNT Romania nu ia in calcul deocamdata o astfel de achizitie. “Strategia noastra este