Peste 22.000 de apeluri au preluat dispecerii IPJ Călăraşi, în 2012, prin numărul unic 112. Cu ocazia Zilei Europene 112, autorităţile amintesc faptul că acest număr este gratuit şi pus la dispoziţia cetăţeanului de către toţi operatorii de telefonie fixă sau mobilă, pentru toate situaţiile de urgenţă ce-i ameninţă siguranţa ori bunurile.
Preluarea apelului se efectuează de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale care, în funcţie de specificul acestuia, îl redirecţionează către serviciile specializate de intervenţie. „Dispeceratele de poliţie au capacitatea de a recepţiona toate apelurile primite, 24 ore pe zi, de a transmite în regim de urgenţă orice informaţie necesară activităţii de poliţie şi de a coordona toate activităţile din raza de competenţă a unităţii respective. Referitor la situaţia înregistrată în ultimii ani, dispeceratul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Călăraşi a preluat 22.664 apeluri efectuate prin SNUAU 112 în anul 2012, în anul 2011 – 19.702 apeluri, iar în anul 2010 – 19.825 de apeluri prin 112”, a precizat inspector de poliţie Ramona Tudor, purtător de cuvânt al IPJ Călăraşi.
Sfaturi utile pentru cetăţeni:
- apelarea prin sistemul naţional Apeluri de urgenţă 112 trebuie făcută numai în cazuri de urgenţă, care necesită intervenţia promptă a structurilor de poliţie pentru soluţionarea evenimentului;
- este important ca indiferent de situaţia în care vă aflaţi, să vă păstraţi controlul şi să răspundeţi la întrebările pe care vi le adresează operatorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau al dispeceratului de poliţie, pentru a scurta timpul de culegere a datelor necesare efectuării intervenţiei de către structura competentă;
- este important să comunicaţi cu exactitate timpul şi locul producerii evenimentului, numărul şi semnalmentele persoanelor implicate, numărul camerei/apartamentului, intersecţ