Tranzactia in urma careia eMag devine parte a Naspers, unul dintre cele mai puternice grupuri globale pe zona de online, a atras atentia managerilor si antreprenorilor locali care au cautat atat punctele forte ale retailerului autohton, dar si pe cele slabe care ar putea impiedica formarea unui “Amazon.com al Europei”.
Wall-Street.ro a discutat cu mai multi manageri si antreprenori care au legatura cu businessul eMag pentru a afla caror factori s-a datorat ascensiunea companiei si la ce ne-am putea astepta pe viitor de la retailer.
Radu Georgescu, presedinte Gecad Group, care a cedat catre Naspers compania Gecad Epayment (in prezent PayU), considera ca punctele forte ale eMag de-a lungul timpului au fost, in primul rand, managementul – Iulian Stanciu si Radu Apostolescu.
“Tot restul vine de aici. Presupun ca unul din punctele esentiale ale negocierii a fost pastrarea lui Iulian implicat”, considera Georgescu.
Network One Distribution (la acel moment Asesoft Distribution), unde actionari sunt Iulian Stanciu si Sebastian Ghita, a achizitionat eMag in 2009, de atunci businessul retailerului online dezvoltandu-se constant.
“Alte atuuri ale eMag, care au dus si la aceasta tranzactie cu Naspers, sunt integrarea in grup atat cu furnizorul de electronice cat si cu retailerul offline. Vorbim si de cultura orientata catre servicii de calitate, ceea ce a creat, ca o consecinta, increderea potentialilor cumparatori”, adauga Radu Georgescu.
Omul de afaceri gaseste insa si un minus afacerii eMag – “Nu au reusit sa implementeze cu succes Marketplace, ramanand si in ziua de astazi un jucator «numai» in e-tail”.
Platforma Marketplace din cadrul magazinului eMag este o sectiune in care diferiti retaileri vand produse din categorii precum carti si asigurari.
Vom asista la un Amazon.com regional?
Achizitia de catre Nasper