Managerii din companiile private încep să se gândească la cum e cel mai bine să îşi pregătească afacerile pentru revenirea pe creştere. Sunt concluziile a trei studii care arată că firmele îşi vor creşte numărul de angajaţi în perioada următoare. Regus Business Tracker, un studiu efectuat de două ori pe an la nivel mondial, arată că mai mult de o treime din cele 10.000 de companii intervievate intenţionează să îşi crească numărul de angajaţi.
Intenţia este clară şi la nivelul României: în 2011, nu mai puţin de 45,5% din companii intenţionează să facă angajări, în timp ce 27,3% vor continua reducerile de personal. Iar un studiu Deloitte relevă aceeaşi tendinţă de creştere a salariaţilor: 23% dintre participanţii la studiu spun că iau în calcul creşterea numărului de angajaţi.
Şi Paylogic, companie specializată în servicii de externalizare a salariilor şi administrare de personal, a efectuat un studiu pe plan local, una dintre concluziile acestuia fiind că firmele private au trecut de faza acută a crizei şi au reînceput recrutările. Sunt şi câteva excepţii, în domeniile care au fost cel mai puternic afectate, precum cel al producţiei de textile.
Aceeaşi cercetare arată că numărul mediu de angajaţi din mediul privat s-a stabilizat anul acesta, diminuându-se cu 5% faţă de septembrie 2009 şi cu numai două procente faţă de luna ianuarie 2010.
„Intenţia de a-şi mări numărul de angajaţi este un indicator clar, ce dovedeşte că organizaţiile se pregătesc să profite de oportunităţile care ar putea apărea ca rezultat al relansării pieţelor“, explică Mark Dixon, directorul executiv al Regus, furnizor de soluţii pentru spaţii de lucru. „Acest lucru este de bun augur şi pentru România, reflectând scăderea lentă din acest an a ratei şomajului pe plan naţional – de la 8,1% în ianuarie 2010 la 7,4% în iulie 2010“, mai spune el. Şi, chiar dacă ritmul nu este