O campanie pregatita pentru TV de Ministerul de Interne in parteneriat cu British American Tobacco a starnit controverse, joi, la CNA. Membrii forului au gasit neadecvat faptul ca se doreste informarea populatiei asupra prejudiciilor pe care contrabanda cu tigarete le aduce bugetului de stat si nu in privinta efectelor grave ale fumatului asupra sanatatii.
BAT a lansat, pe 9 aprilie, o campanie desfasurata in principal prin panotaj stradal, in care atrage atentia asupra pierderilor bugetare provocate de contrabanda cu tigarete. Campania urmeaza sa fie extinsa - fara ca numele producatorului de tigari sau al vreunui brand sa fie mentionat - si pe TV, sub forma de campanie comerciala (platita).
Reprezentantii celor doi parteneri - MAI si BAT - s-au prezentat la CNA, joi, pentru discutii pe tema acestei campanii. Discutiile au fost abandonate in cele din urma, cand participantii au constatat ca acestea erau necesare doar daca acea campanie era nu una comerciala, ci una sociala pentru care este necesar acordul CNA, de genul celei pe care MAI a initiat-o anul trecut, pentru a semnala sanctiunile in cazul votului multiplu.
In aceste conditii, Consiliul Audiovizualului nu a putut decat sa-si exprime dezaprobarea in privinta mesajului central al campaniei, care nu semnaleaza efectele fumatului asupra sanatatii, ci are drept scop sa informeze cetatenii despre prejudiciile majore aduse bugetului de stat de traficul cu tigarete si proasta calitate a tigarilor de contrabanda.
Dan Grigore, membru CNA: "Mi se pare periculos, din partea unei autoritati publice de forta cum este MAI, ca se pune accentul in mod civic pe ilegalitatea unor tigari si nu pe nocivitatea generala a fumatului. Se pune accentul pe interesul statului de a primi mai multi bani la buget, indiferent de sanatatea oamenilor. Nu mi se pare pozitiv din punctul de vedere al ima