Pentru a trece pe profit, compania de asigurari si-a redus numarul de angajati si de agentii, renegociaza contractele cu furnizorii si urmareste scaderea ratei daunei.
Asiguratorul Ardaf, numarul zece din piata de asigurari generale, preluat anul trecut de holdingul Generali PPF, trece acum prin cea mai mare restructurare, obiectivul principal fiind trecerea companiei pe profit, dupa pierderi cumulate de peste 100 de milioane de euro in ultimii trei ani.
"Cresterea eficientei este principalul obiectiv pentru 2009. Acum realizam cea mai mare restructurare a Ardaf, iar rezultatele se vor vedea in 2010. Sunt mai multi pasi de urmat: am trecut agentii de vanzari cu carte de munca pe contracte de comision, ceea ce i-a facut mai productivi, am redus numarul de angajati, investim intr-un nou proiect IT, reducem cheltuielile cu daunele si renegociem contractele cu furnizorii, chiriile si administrarea flotei auto", a declarat Stanislav Uma, directorul general al Ardaf.
Uma, 41 de ani, este de origine ceha si a preluat conducerea Ardaf in primavara acestui an. Anterior, in perioada 2002-2008, a lucrat in cadrul Ceska Pojistovna, cea mai mare companie de asigurari din Cehia a holdingului Generali PPF. Aici a facut parte din echipa care a reorganizat compania, lucru pe care il face si la Ardaf, dar acum din pozitia de director general.
A inchis 20 de agentii
Ardaf a inceput masurile de restructurare in urma cu cateva luni. Compania a trecut cativa agenti cu carte de munca (cu salariu fix) pe contracte de comision si a decis disponibilizarea a aproximativ 130 de angajati din cei circa 1.200 pe care ii are. Ca urmare a trecerii agentilor pe contracte de comision, vanzarile au inceput sa creasca din luna mai, in medie cu 5% pe luna, spune directorul general al Ardaf.
O alta masura de eficientizare a fost inchiderea a aproximativ 20 de agen