Bătrânul pasager „Mehedinţi”, care odinioară asigura transportul persoanelor de la Orşova la Moldova Nouă, este de nerecunoscut. Nava a suferit transformări majore, pentru care NFR Drobeta a cheltuit 1 milion de euro. A ieşit însă o bijuterie de patru stele.
Pasagerul a fost construit în 1970 la Şantierul din Olteniţa şi a fost repartizat pentru transportul persoanelor de la Orşova la Moldova Nouă. La acea vreme nu se construise şoseaua care acum şerpuieşte Defileul Dunării, astfel că transportul nu se putea efectua decât pe apă. „Era o navă obişnuită, cu capacităţi modeste. La un moment dat a fost transferată la Tulcea, unde transporta persoanele de la Tulcea în Deltă, mai transporta şi câte un sac de ciment, era un fel de autobuz de la IRTA, cum era pe timpuri”, spune directorul NFR Drobeta, Florin Bejinariu.
E o navă gen restaurant
NFR a cheltuit 1 milion de euro pentru modernizarea navei, dar investiţia a meritat toţi banii. Pasagerul este acum pregătit să ducă turiştii în condiţii de patru stele. „Nava se află acum în condiţii foarte bune, e o navă gen restaurant de patru stele. A suferit o transformare totală de la tablă, inclusiv instalaţii, izolaţii, capitonaj, aer condiţionat. Nava are o capacitate de 300 de locuri, sunt patru săli cu un bar şi o terasă cu 50 de locuri,” a mai spus Florin Bejinariu. Dacă există cerere nava ar putea pleca 1 oră sau 2 ore în larg, iar călătorii să servească masa în acest timp. Nava poate fi închiriată pentru croaziere în Clisura Dunării ori în orice alt punct de pe Dunăre, dar poate fi un loc ideal şi pentru petrecerea de nuntă ori botez. La bordul navei, a fost montată o centrală de avertizare incendii ultramodernă cu senzori de fum, iar navigaţia monitorizată prin satelit permite ca poziţia navei – în amonte sau în aval - să fie cunoscută tot timpul, la fel şi viteza cu care circulă. Prima cursă a noului p