În viitorul apropiat, în Moldova ar putea fi creat Biroul de informare şi promovare turistică, structură autonomă la nivel de stat. Un proiect în acest sens deja a fost elaborat de Agenţia Turismului. În cadrul instituţiei ar urma să funcţioneze centre locale de informare, care ar activa în fiecare centru raional din ţară.
„Turismul trebuie să devină recolta bănească a Republicii Moldova“. Aşa sună motto-ul Strategiei de dezvoltare a turismului, pe care Agenţia Turismului şi-a propus să o implementeze treptat, până în anul 2020.
Documentul are scopul să promoveze imaginea ţării peste hotare, să sporească numărul turiştilor străini, dar şi să încurajeze moldovenii să călătorească mai mult pe plaiurile natale. Strategia va fi implementată în 3 etape, iar până în anul 2016 au fost formulate 20 de obiective.
Unul dintre scopuri este crearea unei zone turistice-pilot în apropierea Chişinăului, care ar conţine diferite elemente legate de promovarea culturii şi tradiţiilor moldoveneşti, târguri artizanale, muzee, expoziţii etc. La acest moment, autorităţile încearcă să identifice regiunea în care va fi amenajată zona: un loc pitoresc, cu o infrastructură corespunzătoare şi acces uşor din toate zonele Moldovei.
De asemenea, cei de la Agenţie îşi propun să elaboreze două spoturi publicitare care vor promova imaginea ţării peste hotare. Primul, cu o durată de la 10 la 30 de secunde, ar urma să fie difuzat pe posturile internaţionale de televiziune precum Discovery sau Euronews. cel de-al doilea, de până la 7 minute, va fi demonstrat în timpul expoziţiile internaţionale la care participă republica Moldova. Costurile de elaborare a spoturilor se ridică la 150 de mii de lei, iar potrivit lui Nicolae Platon, directorul Agenţiei Turismului, banii deja au fost prevăzuţi în buget.
În cadrul conferinţei de presă, Platon a amintit şi de cele două ru