Licitația pentru drepturile TV ale meciurilor din Liga I la fotbal i-a oferit o grea lovitură lui Dumitru Dargomir, dar și cluburilor care-și fac bugetul în funcție de sumele încasate de la televiziuni. Sursa: EVZ
Liga Profesionistă de Fotbal a reușit să vândă doar trei din cele nouă pachete de meciuri, la licitația organizată astăzi la sediul LPF. Astfel, postul Digi a cumpărat, pentru următorii trei ani, prima opțiune cu 13,2 milioane de euro, în principiu cel mai important joc al etapei, canalul Dolce s-a ales cu opțiunea 2, iar Antena 1 - cu opțiunea 8. Ultimele două pachete s-au dat cu prețul de pornire, adică 12,9 milioane de euro, respectiv 10,5 milioane de euro.
„Pasul” de licitație a fost de 300.000 de euro și a fost aplicat o singură dată, la prima opțiune, postul Digi fiind concurat de Dolce. La celelalte două opțiuni vândute a existat câte un singur doritor, ceilalți neconcurând. A fost momentul în care „Corleone” a luat foc, dându-și seama că participanții au fost înțeleși între ei și l-au tras pe sfoară.
„V-ați înțeles bine! Ne-ați tras-o de data asta! Vă aștept tot să participați și la următoarea licitație”, li s-a adresat Dragomir reprezentanților televiziunilor.
„Pentru pachetele rămase, Adunarea Generală va lua în calcul o nouă licitație sau meciurile nu vor fi transmise”, a mai zis „Corleone”, care spera să ia cel puțin 100 de milioane de euro, dar n-a încasat decât 36,6 de milioane, adică puțin peste o treime din suma visată!
EVZ a anticipat acum câteva zile faptul că nu se vor vinde toate pachetele, temerea formațiilor mici fiind că nu vor „încăpea” pe sticlă, deoarece nu se vor da opțiunile mai puțin importante.
Înainte de licitație, TVR s-a retras, deși a cheltuit 30.000 de euro (fără TVA) din bani publici pentru a achiziționa caietul de sarcini.
Din drepturile TV pentru ultimii trei ani, Dumitru Dragomi