Daca in tari precum Italia, Marea Britanie sau Germania, atentia pentru modul in care un barbat arata se intensifica odata cu inaintarea in varsta, consumatorii cheltuind mai multi bani in acest sens, in Romania lucrurile stau cu totul altfel, sustine Fulvio Guarneri, directorul de marketing al Unilever South Central Europe (USCE).
“In alte tari precum Italia, Marea Britanie sau Germania cu cat barbatii sunt mai in varsta isi permit sa achizitioneze mai multe lucruri si sunt mult mai atenti cu modul in care arata. In Romania, piramida bunastarii sociale este complet inversata", crede Fulvio Guarneri (foto).
Potrivit acestuia, dupa varsta de 40 de ani, romanii nu mai acorda la fel de multa importanta modului in care arata si nu mai investesc la fel de multi bani in tinuta si confortul lor. "Din cauza regimului comunist, generatia matura nu a deprins obiceiul de a folosi produse de ingrijire speciale, in timp ce tinerii au acces la o educatie si niste produse de calitate superioara", adauga oficialul USCE.
Piata deodorantelor din Romania a atins in 2010 valoarea de aproximativ 60 mil. euro, dintre care un procent de 45,6% a fost reprezentat de deodorante concepute pentru barbati. In schimb, gradul de penetrare al acestui tip de produse este inca redus in cazul barbatilor romani (25%), in timp ce in cazul femeilor se situeaza in jurul a 45%. Spre comparatie, gradul de penetrare al detergentilor la nivelul pietei locale este de 86%.
Totodata, segmentul gelurilor de dus a raportat anul trecut o valoare de circa 20 mil. euro, dintre care un procent de 17% a fost reprezentat de produsele destinate barbatilor.
“Intrucat barbatii acorda din ce in ce mai multa atentie modului in care arata, piata produselor de ingrijire destinate acestora se afla pe un trend ascendent. In timp ce Franta, Germania, Italia, Spania sau Marea Britanie sunt piete