Pentru romani, inscrisurile de pe etichete au o importanta care difera de la o categorie de produse la alta
Termenul de garantie, numele producatorului, ingredientele continute si caracteristicile produsului sunt principalele elemente pe care consumatorii le verifica inainte de a cumpara alimente, sucuri si bauturi alcoolice.
Cat de preocupati sunt consumatorii de informatiile inscrise pe ambalaj si care este impactul ingredientelor mentionate asupra deciziei de cumparare? Acestea sunt intrebarile la care compania Daedalus Consulting si-a propus sa raspunda prin realizarea unui sondaj de masurare a gradului de interes pe care romanii il acorda etichetelor bunurilor de larg consum.
Este vorba de o cercetare efectuata in luna aprilie a.c., pe un esantion reprezentativ constituit din 916 persoane, cu varsta intre 18 si 65 de ani, care locuiesc in mediul urban.
Rezultatele sondajului releva faptul ca, in cazul mezelurilor, aproape trei sferturi dintre cumparatori verifica data expirarii, mai mult de jumatate sunt interesati de numele producatorului, iar un sfert analizeaza lista de ingrediente.
Din aceasta ultima perspectiva, mentionam ca cea mai mare sensibilitate se manifesta in privinta continutului de E-uri, 65% din cumparatori afirmand ca ar renunta la marca preferata daca ar sti de existenta acestora in compozitia produsului. Colorantii artificiali, aromele sintetice si conservantii constituie alte motive de renuntare, insa intr-o masura mai mica.
Prezenta amidonului modificat genereaza refuzul de a cumpara mezeluri doar pentru 6% din respondenti. Termenul de expirare este de departe informatia cea mai cautata de catre persoanele care cumpara smantana (83%). Totodata, 54% din acestia sunt interesati de numele producatorului, 27% de caracteristicile produsului, iar 25% verifica lista de ingredien