Costurile, plafonul de creditare şi limita de vechime a autoturismului sunt principalele inconveniente Băncile nu oferă credite auto pentru modele second-hand scumpe. Cei care vor o
Costurile, plafonul de creditare şi limita de vechime a autoturismului sunt principalele inconveniente
Băncile nu oferă credite auto pentru modele second-hand scumpe. Cei care vor o maşină cu mai mult de 50.000 de km la bord se văd nevoiţi să ia un împrumut de nevoi personale.
Atunci când se hotărăşte să achiziţioneze un autovehicul second-hand pe credit, cumpărătorul nu are aceeaşi libertate ca în cazul unui model nou.
Opţiunile clientului sunt limitate de o serie de caracteristici legate de vechimea autovehiculului, numărul de kilometri rulaţi şi, nu în ultimul rând, de preţ. Dacă, de exemplu, vă interesează un Toureg vechi, mai scump de 30.000, va fi destul de greu să găsiţi finanţare integrală.
Şi asta din cauză că suma maximă ce poate fi împrumutată în cazul autoturismelor second-hand este aproximativ de două ori mai scăzută comparativ cu cea obţinută printr-un credit auto destinat achiziţiei unui model nou.
De exemplu, Banca Comercială Română (BCR) acordă finanţare de până la 30.000 euro pentru maşinile noi şi de doar 12.000 euro pentru cele rulate. Un plafon de creditare mai ridicat, pentru un automobil nou (50.000 euro), este acordat de Piraeus Bank, dar nu depăşeşte 25.000 euro pentru unul second-hand.
Vechimea maşinii, factor-cheie
"Vârsta" autoturismului pe care intenţionaţi să îl achiziţionaţi pe credit joacă, de asemenea, un rol important, fiind permisă doar finanţarea unor modele cu o vechime de de cel mult patru-cinci ani. De multe ori, condiţiile sunt însă mult mai stricte, fiind acceptate modelele rulate cel mult timp de doi ani.
Alteori, băncile calculează perioada de rambursare ca diferenţă între perioada max