O reclamă pentru lenjerie intimă a retailerului britanic Marks & Spencer a fost interzisă pe motiv că ar fi "mult prea sexuală", informează Daily Mail.
Afişul publicitar, care se află epus pe autobuzele cu două etaje din Marea Britanie, arată o femeie aşezată pe un pat, cu picioarele depărtate, cu spatele arcuit, cu o mână aşezată pe cap şi cu cealaltă pe talie.
În urma afişării ei, 15 persoane au reclamat ad-ul la Autoritatea pentru Standarde în Publicitate din Marea Britanie (ASA), iar o altă persoană a depus plângere împotriva magazinului Marks & Spencer.
Persoanele deranjate de modul de prezentare al noii linii de lenjerie intimă a retailerului britanic, numită "Autograph ", şi-au motivat plângerile spunând că reclamele nu sunt potrivite pentru a fi afişate pe autobuze pentru că sunt "sugestive din punct de vedere sexual" şi sunt văzute de copii.
Reprezentanţii ASA au fost de acord să păstreze una dintre reclamele Marks & Spencer în care modelele pozau în poziţii mai puţin provocatoare, spunând că în acest caz copiii "ar înţelege că posterele fac reclamă la lenjerie intimă şi că, de aceea, modelele nu sunt îmbrăcate în totalitate".
Nu acelaşi lucru s-a întâmplat şi în cazul unui alt afiş care promovează aceeaşi linie de produse.
"Am fost de părere că imaginea este excesiv de sexuală şi că nu este adecvată pentru afişarea în spaţiul public, având în vedere că există posibilitatea ca aceasta să fie observată de copii. Am ajuns la concluzia că reclama este iresponsabilă din punct de vedere social", declară cei de la ASA.
Directorii Marks & Spencer sunt însă de părere că afişele nu sunt ofensatoare sau mult prea sexuale şi spun că ele sunt folosite ca parte a unei campanii majore pentru promovarea unuia dintre sub-branduri, ele fiind folosite şi în interiorul magazinelor pentru decor şi pentru publicitate.
O re