„Am zburat de la Bruxelles la Larnaca cu Tarom, via Bucureşti", spune Ulrich Schulte-Strathaus, secretarul general al Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene (AEA), pentru a întări opinia sa că Tarom poate fi un jucător important pe piaţa europeană a transportului aerian.
Din sediul de la Bruxelles al asociaţiei situaţia Tarom, în ciuda pierderilor de aproape 80 milioane de euro înregistrate în 2010, nu este chiar una neagră.
Secretarul general admite că Tarom trebuie să înceapă un proces serios de restructurare şi scădere a costurilor, însă consideră că operatorul român poate deveni o companie puternică prin poziţia sa care-i permite dezvoltarea unei reţele regionale de zboruri, reţea care ar putea fi atractivă pentru o companie mare interesată de achiziţia Tarom.
Întrebat de reporterul România liberă dacă privatizarea Tarom este importantă, Schulte-Strathaus a explicat că până la privatizarea propriu-zisă, compania trebuie să treacă prin anumite etape.
„Paşii spre privatizarea Tarom contează mai mult decât privatizarea în sine. Primul pas este scăderea costurilor companiei, apoi restructurarea acesteia pentru a te asigura că nivelul costurilor rămâne scăzut şi, ultimul pas, luarea unei măsuri strategice în ceea ce priveşte cumpărătorul", explică Ulrich Schulte-Strathaus.
Acesta a mai adăugat că la Tarom, privatizată sau nu, deciziile managementului sunt importante, iar acestea trebuie să reuşească să egaleze balanţa costuri versus încasări.
Schulte-Strathaus a accentuat pe parcursul discuţiei că Guvernul de la Bucureşti nu trebuie să se grăbească în ceea ce priveşte privatizarea operatorului aerian.
Tarom este una din companiile monitorizate prin acordul cu Fondul Monetar Internaţional, Guvernul angajându-se în discuţiile cu instituţia financiară că va ceda 20% din acţiunile companiei prin listare la Bursă sau prin vânzarea