Proiectat de arhitectul italian Massimiliano Fuksas, noul terminal seamana cu un avion urias alb, acoperit intr-un fagure de miere, din metal si sticla, care lasa lumina soarelui in interior, reducand consumul de energie. Chiar si apa de ploaie este reciclata si folosita pentru toalete si pentru a uda plantele din interior.
Cu o suprafata de 450.000 metri patrati terminalul are 192 de ghisee check-in, un lounge VIP si o zona comerciala, fiind de trei ori mai mare deca terminalele vechi impreuna.
Noul terminal are o capacitate de 45 de milioane de pasageri pe an, dintre care 36 de milioane pasageri locali si 9 milioane pasageri internationali.
In orele de varf, aeroportul ar putea servi pana la 13.700 de pasageri pe ora.
Primul zbor de pe noul terminal al Aeroportului International Shenzhen din China a fost catre Mongolia.
In ciuda cererii turistilor de a zbura catre Sydney, Dubai si Koln, nicio companie aeriana nu a vrut sa inceapa operarea pe Aeroportul International Shenzhen.
In prezent, de pe acest aeroport sunt doar cateva zboruri regionale, cum ar fi Bangkok, Kuala Lumpur si Singapore .
Singura destinatie in SUA este in Alaska, iar toate zborurile sunt cargo, facute de UPS si Federal Express.
Citeste si:Aici e de trait! Cele mai tari metropole din lumeZTE va produce in Romania echipamente de receptie a semnalului TV digitalChinezii de la ZTE vor sa deschida o fabrica in Romania
Un singur zbor direct este catre Europa, operat de Finnair la Helsinki.
Spre deosebire de cele mai mari orase din China, Shenzhen nu permite o escala fara viza.
Nivelurile 1 si 2 sunt pentru sosiri internationalesi interne, in timp ce nivelul 3 este zona de imbarcare. Nivelul 4 este pentru plecari.
Anul trecut, 30 de milioane de pasageri pe au folosit aeroportul Shenzhen. Peste 240.000 de