Adoptarea prevederilor ACTA la nivel naţional şi internaţional ar duce la înrăutăţirea mediului de afaceri, iar acest fapt ar avea o influenţă directă asupra transporturilor, a declarat luni, în cadrul unei conferinţe de presă, Teodor Agud, manager de proiect în cadrul Asociaţiei Române pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI), potrivit econtext.ro. Potrivit vorbitorilor, în pofida convingerilor larg răspândite, ACTA conţine doar un singur capitol referitor la produsele şi serviciile informatice, celelalte capitole fiind aplicabile întregului comerţ naţional, european sua internaţional.
„Potrivit unui studiu de impact pe care l-am realizat în ultima perioadă, multe dintre prevederile ACTA vor provoca schimbări în operaţiunile conexe transporturilor, iar acestea vor influenta si activitatea transportatorilor. Tocmai de aceea, reprezentanţii transportatorilor trebuie sa monitorizeze cu atenţie sancţiunile pe care legislaţia le prevede şi să militeze pentru aplicarea lor asupra celor implicaţi şi nu asupra transportatorilor. De asemenea, îi sfătuim pe membrii noştri să aplice prevederile legale valabile în acest moment, aşteptând clarificarea efectelor pe care ACTA le va produce după adoptarea ei în forma finală", a spus Teodor Agud. Daniel Mazilu, secretar general al ARTRI, afirmă că numai patru din cele 52 de pagini ale ACTA fac referire la conţinutul de pe internet, restul paginilor vizând foarte multe activităţi din economia reală.
Prevederi evazive, dar dure
ARTRI consideră că prevederile ACTA sunt evazive, dar şi dure în acelaşi timp, şi că la transpunerea lor în legislaţiile naţionale ar putea avea loc abuzuri. Spre exemplu ACTA vorbeşte de mărfuri "suspecte", iar oficialităţile ar putea reacţiona doar pe baza unor "suspiciuni", spune avocatul Cătălin Georgescu.
Ţările europene, printre care şi România, au prevederi bine puse