Prin înfiinţarea Asociaţiei Piaţa Unirii, se dă startul la seria de evenimente care vor colora una dintre zonele istorice ale Timişoarei
Oamenii de afaceri, firmele, fundaţiile sau asociaţiile care au punctele de lucru în perimetrul Pieţei Unirii şi-au strâns mâna pentru a da o altă faţă uneia dintre cele mai frumoase zone din Timişoara.
Asociaţiei Piaţa Unirii cuprinde deja aproximativ 50 de membri, dar în viitor se doreşte să fie cooptaţi cel puţin 150 de persoane. Aceştia vor să schimba faţa mohorâtă a pieţei, unde se întâmplă destul de rar câte un eveniment organizat de municipalitate. În rest, Piaţa Unirii nu oferă mare lucru în afară de numeroase baruri şi cafenele.
Iniţiativa aparţine omului de afaceri Adrian Aron, proprietarul magazinului de antichităţi Andreas din Piaţa Unirii.
„Vrem să fie un model şi pentru celelalte cartiere istorice din oraş. Piaţa Unirii este un simbol al oraşului, care se doreşte scos în evidenenţă prin acest concept. Dorim să dezvoltăm iniţiativele private, implicarea prin propriile noastre resurse, ale firmelor şi instituţiilor care funcţionează în zonă. Trebuie să ne implicăm în viaţa oreşului nostru, vrem să fim un clopoţel care să dea semnalul în domeniul culturii”, a declarat Adrian Aron.
În două săptămâni de când a fost pusă pe picioare asociaţia s-a realizat deja un proiect din care rezultă peste 20 de acţiuni concrete.
„Sunt 40-50 de firme care au venit alături de noi în două săptămâni. Vom avea în fiecare lună un eveniment major. Spre exemplu, martie va fi luna clădirilor istorice. Vom oferi poveştile despre patrimoniul arhitectural şi cultural al Timişoarei. Este o temă extrem de interesantă. Trebuie să avem acţiuni nu doar de paşte, crăciun şi sărbătoarea nu ştiu cărui sfânt”, a afirmat Cristian Jurj, directorul postului West City Radio.