Marile constructii stravechi, precum piramidele sau monumentul de la Stonehenge, nu numai ca ne uimesc, dar ne fac sa ne intrebam cum au fost construite si sa ne dorim sa descifram misterul care a stat in spatele inaltarii lor, informeaza Realitatea.net. Sursa imagine: en.wikipedia.org
Howard Stone, un inginer de la Universitatea Princeton este unul dintre oamenii care s-a intrebat cum a fost transportata o piatra de 300 de tone, la un templu din Orasul Interzis din Beijing, pentru a fi utilizata ca rampa.
Stone este un inginer care studiaza dinamica fluidelor si se pare ca tocmai acest lucru l-a ajutat sa descifreze misterul pietrei de 300 de tone, scrie descopera.ro. Impreuna cu o echipa de oameni de stiinta chinezi el a descoperit un document vechi de 500 de ani in care se mentiona ca lespezile au fost aduse de la 72 de kilometri departare, de-a lungul unui drum de gheata. In urma acestei descoperiri, Stone a analizat situatia pentru a afla de ce anume ar fi avut nevoie lucratorii pentru a-si indeplini misiunea.
In primul rand el s-a intrebat de ce au folosit gheata, cand chinezii aveau deja roata de 3.000 de ani. „Drumurile erau pline de denivelari, pe cand gheata ofera o suprafata destul de neteda", a explicat Stone.
Documentul descoperit de cercetatori descrie sumar tehnicile utilizate pentru transportarea pietrei, dar dezvaluie faptul ca lucratorii au sapat puturi de-a lungul drumului. Acest lucru, spune Stone, le-ar fi asigura muncitorilor necesarul de apa pentru a crea gheata. De asemenea, documentul mai specifica si ca transportul a durat 28 de zile si ca a fost realizat in ianuarie, adica in timpul iernii.
„Luand in considerare frecarea, masa pietrei si temperaturile din Beijing in luna ianuarie de cati oameni ar fi nevoie pentru a tari piatra”, s-a intrebat Stone.