Amazon.com a afisat pentru 2008 vanzari mai mici cu 1 miliard de dolari decat estimasera analistii, ceea ce sugereaza ca cel mai mare retailer online nu este imun la reducerile de cheltuieli facute de consumatori, scrie presa internationala.
Cresterea veniturilor s-a diminuat catre sfarsitul trimestrului trei si a coincis cu ruptura produsa in pietele financiare, a declarat in timpul unei conferinte de presa Tom Szkutak, CFO al Amazon. Vanzarile anuale vor fi intre 18,46 si 19,46 miliarde dolari, mai mici comparativ cu estimarile companiei, de peste 20,10 miliarde dolari.
Amazon.com a redus previziunile, iar eBay a schimbat proiectiile saptamana trecuta pentru primul trimestru cu vanzari in scadere, ce sugereaza ca retail-erii online nu sunt iertati de efectele crizei financiare de pe Wall Street, care s-a abatut asupra retailerilor chiar inaintea trimestrului cu Sarbatorile de iarna.
Luna trecuta, Federatia Nationala de Retail din Statele Unite a anuntat ca retailerii vor putea afisa cele mai mici vanzari de Sarbatori din ultimii sase ani, ca raspuns al cresterii numarului de someri, iar pretul alimentelor va reduce cheltuielile pentru produsele nu foarte importante.
Venitul pe intreg anul nu va mai beneficia asa mult de ratele de schimb din strainatate, cum era prezis in estimarile anterioare, a anuntat Amazon.com. O medie estimata de analisti pentru vanzarile anuale este de 19,5 miliarde dolari.
Venitul operational din acest an va fi mai mare de 876 milione dolari, excluzand aproape 300 milioane dolari in costuri, comparativ cu maximul anterior de 920 milioane dolari, a mai anuntat Amazon.com.
“Avem vizibilitate limitata, ca toate companiile din acest mediu”, a declarat Szkutak.
Vanzarile sunt inca in crestere, Amazon.com depasind competitorii, iar preturile si cumparaturile one-stop vor atrage consumatorii in sezonul Sar