Cu detaşare şi umor. În sensul că iau în derâdere această fatidică dată de 21 decembrie, etalându-şi aceeaşi joie de vivre cu care ne-au obişnuit, până la sfârşitul sfârşitului.
În această zi vor multiplica delicatesurile, vor viziona filme apocaliptice, vor epuiza jocurile video cu subiecte escatologice şi vor merge chiar şi pe stadion, loc de „reculegere” în viziunea celor pentru care balonul rotund este singurul care se învârte, de fapt, în jurul soarelui. Iar soarele mântuitor este pe cale, vine să ne aducă adevărata lumină. Unde?! Chiar aici pe pământul ăsta pe care ne tot străduim să-l ducem la pierzanie. Din nefericire, nu toţi avem ochi spirituali ca să percepem nici revelaţia Crăciunului, nici cea a Apocalipsei (care este o revelaţie în sine), dar avem simţuri care îşi reclamă urgent satisfacţia, avem orgolii care-şi aruncă mănuşile de catifea în dueluri efemere, lipsite de sens, avem burtici nesătule care aşteaptă marea îmbuibare. Ce mai, avem program serios pentru sfârşitul lumii! Ce să ne mai pierdem vremea cu mântuirea?! Birjar, dă-i drumul la Paris!
Cum cresc profitul miturile mayaşe
Previziunile mayaşe şi para-aztece care tot anunţă sfârşitul lumii au devenit mană cerească (scuzaţi comparaţia!) pentru creativii din publicitate şi conglomeratul media care se înghesuie să ne pună pe tavă tot felul de modalităţi pentru a petrece (nu a şi confrunta) acest final, indiferent de forma în care se va consuma. De exemplu, în America măştile de gaze sunt la mare căutare, la fel şi kit-urile de supravieţuire, spre deliciul vânzătorilor care-şi umplu buzunarele, şosetele şi alte articole de lenjerie intimă cu fooooooarte mulţi dolari. Dar, în timp ce americanii îşi fac provizii pentru a supravieţui Apocalipsei (ca şi cum câteva teancuri de conserve le-ar oferi imunitate în faţa unei catastrofe), francezii se amuză copios pe această temă şi-şi fac