Oamenii cedeaza la presiuni, iar robotilor din aceasta clasa, fiindu-le strain faptul ca beneficiarul are toane, le este usor sa transforme negativul in pozitiv. In definitiv, neintelegerea e doar o diferenta data de circulatia inversa a unui curent electric prin creierul clientului, adica un nimic ce poate fi, la o adica, reparat.
In activitatea multor angajati a fost inclusa, pe langa tinuta, obligatia de a le injecta clientilor doze concentrate de gesturi si spuneri prefabricate. Sub aparenta politetii, aceste deprinderi vadesc o mecanica impersonala, implacabila si lipsita de viata. E ca si cum cumparatorul are in fata un android. In cazurile cronice, comportamentul verbal si reactiile mimico-gestuale ating perfectiunea unor automatisme despuiate de ramasitele (nedorite) ale umanului. La robotii femini, figura pare pictata in culorile stralucitoare ale studiourilor de filmare, zambetul e discret largit la colturi si nu prea intins, sa nu se sperie consumatorul, dintii saluta regulamentar iar pozitia corpului incremeneste brusc intr-o poza de manechin uitat in vitrina. La modelele masculine, pe langa fizionomia inghetata in profesionalism ostentativ, conectarea la client se face prin intermediul unui pilot automat performant si indiferent la asteptarile si emotiile „umanoidului". Preferatii mei sunt specialistii in relatiile cu clientii de la companiile de telefonie mobila. Acesti meseriasi, despre care niciodata nu pot spune cu certitudine daca sunt fiinte omenesti sau creatii computerizate cu algoritm evolutiv, stapanesc foarte bine limbajul cod-masina al bunelor maniere, chiar si in conditiile in care slujba lor e de a-i suna pe unii si pe altii (fiinte ciudate) spre a le propune oferte, imbunatatiri de servicii, upgradari, optimizari de abonamente si alte chestii, toate in beneficiul clientului. In cazul lor, optica de programare inoculata de traineri pa