Datele din acest registru trebuie completate şi furnizate ITM de către o persoană calificată în domeniul resurselor umane sau de către o firmă de profil. Angajatorii care nu respectă actul normativ sunt pasibili de amenzi de până la 50.000 de lei
Companiile româneşti trebuie să înregistreze, începând cu 1 august, istoricul angajaţilor în Registrul General de Evidenţă a Angajaţilor, potrivit HG 500/2011. Astfel, angajatorul este obligat să transmită, lunar, către Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) registrul electronic al evidenţei salariaţilor care trebuie să conţină datele de identificare ale angajaţilor, data angajării, funcţia ocupată, tipul contractului individual de muncă, salariul, sporurile şi cuantumul acestora, potrivit avocatului Mihai Livadariu, consultantul Camerei de Comerţ şi Industrie Braşov pe resurse umane.
Potrivit sursei citate, datele din acest registru trebuie completate şi furnizate ITM de către o persoană calificată în domeniul resurselor umane desemnată de către angajator din interiorul societăţii, dar în caz că nu există o asemenea persoană în cadrul companiei se poate angaja o firmă de profil. Firma amintită trebuie să fie însă înregistrată în registrul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal ale angajaţilor. Datele trebuie transmise către ITM, cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către primul salariat.
Totuşi, Livadariu a declarat că hotărârea guvernamentală în sensul utilizării softului REVISAL pentru a ţine evidenţa angajaţilor trebuie completat, deoarece „există o perioadă descoperită între 1 ianuarie şi 1 august”, iar istoricul angajaţilor se pierde în această durată de timp.
Softul REVISAL poate fi descărcat de pe site-ul inspectiamuncii.ro. Companiile care nu respectă prevederile actului normativ pot fi amendaţi cu sume între 10.000 şi 50.000 de lei. Dat