Preţul unui litru de combustibil a rămas încă cel mai mic din UE, raport ce se inversează dacă ne raportăm însă şi la puterea de cumpărare a populaţiei.
În 2012, preţul unui litru de benzină fără taxe şi impozite a crescut, în medie, cu 3,8% în România, în timp ce în alte state europene, precum Germania sau Spania, preţul carburantului a scăzut cu circa cinci procente, reiese din cele mai recente date ale Comisiei Europene (CE). Astfel, dacă la începutul anului trecut preţul cerut de un distribuitor de carburant era de aproximativ 63 de eurocenţi pe litru, la care se adaugă taxele percepute de stat, 12 luni mai târziu, mai exact la jumătatea lunii decembrie, un litru de benzină costa, în medie, 66 de eurocenţi.
România a rămas însă pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte preţul unui litru de benzină la pompă. Astfel, la jumătatea lunii decembrie, un român scotea din buzunar, în medie, 1,25 de euro pentru un litru de benzină, în timp ce în Italia, acelaşi tip de carburant costa 1,74 euro. Chiar şi aşa, un român care câştigă salariul minim garantat de către stat îşi poate alimenta maşina de trei ori pe lună, în timp ce venitul minim garantat unui cetăţean din Irlanda îi ajunge pentru a face 25 de plinuri. Preţul unui litru de combustibil a rămas încă cel mai mic din UE, raport ce se inversează dacă ne raportăm însă şi la puterea de cumpărare a populaţiei.
În 2012, preţul unui litru de benzină fără taxe şi impozite a crescut, în medie, cu 3,8% în România, în timp ce în alte state europene, precum Germania sau Spania, preţul carburantului a scăzut cu circa cinci procente, reiese din cele mai recente date ale Comisiei Europene (CE). Astfel, dacă la începutul anului trecut preţul cerut de un distribuitor de carburant era de aproximativ 63 de eurocenţi pe litru, la care se adaugă taxele percepute de stat, 12 luni mai târziu, m