Deşi şi-au concentrat toată atenţia doar asupra autostrăzii de pe Coridorul IV, finanţările pentru Bechtel fiind mai degrabă sporadice, guvernele succesive ale României din ultimii zece ani au reuşit să termine doar pe sfert autostrada Sibiu-Nădlac.
La şase ani de la semnarea primului contract legat de construirea autostrăzii A1 (sectorul Arad-Timişoara, contract semnat în decembrie 2008 cu firmele FCC-Astaldi), legătura României cu vestul Europei este departe de a fi gata. Unele porţiuni deja necesită lucrări de reparaţie capitală, nu atât din cauza vechimii acestora, cât a slabei calităţi a lucrărilor, în timp ce pentru altele nici măcar nu au fost aleşi constructorii.
După 5 ani, gata doar 30%
Până în prezent au fost deschişi circulaţiei doar 83 de kilometri, reprezentând 25% din lungimea autostrăzii de 330 km. Terminaţi în proporţie de 100% sunt însă doar 10 kilometri, anume cei construiţi de regele asfaltului Dorinel Umbrărescu între Timişoara şi Lugoj (lotul 1). Cu toate acestea, din considerente de imagine, electorale sau din alte motive, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a decis şi deschiderea celorlalţi 73 de kilometri, pe aceste secţiuni stadiul lucrărilor e de 99%. Este vorba de Arad-Timişoara şi Centura Arad (40 de kilometri) şi de Deva Orăştie (33 de kilometri).
„Condiţiile meteo speciale” amână lucrările
Potrivit calendarului iniţial al lucrărilor, bazat pe termenele din contractele semnate cu constructorii, începutul anului 2013 ar fi trebuit să reprezinte un pas esenţial pentru progresul autostrăzii. Cu începere din aprilie, autostrada ar fi trebuit să fie mai lungă cu 109 kilometri, respectiv cu toate cele 4 loturi dintre Orăştie şi Sibiu şi cu primul dintre Lugoj şi Deva. Deschiderea acestora urma să aibă loc în aprilie. Pentru CNADNR şi utilizatorii infrastructurii rutie