Comandant al companiei Tarom, Şerban Căpitan pilotează zilnic un Airbus 318. După cinci ani de zile petrecuţi în cadrul Tarom, Şerban Căpitan spune că, indiferent de ce se poate întâmpla în aer, o ameninţare cu bomba este un pericol care cu greu poate fi gestionat de cei de la bord.
Referitor la accidentul aviatic de la Smolensk, comandantul companiei Tarom s-a limitat să spună că "ancheta este în plin proces de investigaţie". În ceea ce priveşte aterizarea pe un aeroport militar, Şerban Căpitan este de părere că trebuiesc luate "măsuri suplimentare de securitate".
Mai citiţi şi:
Şerban Căpitan: „Oricât de mult ai pilota, stresul zborului încă există”
Adevărul: După accidentul aviatic de la Smolensk s-a discutat foarte mult despre o posibilă eroare de pilotaj. Ce părere aveţi referitor la ceea ce a fost în Rusia?
Şerban Căpitan, comandant aeronavă, compania Tarom: Accidentul aviatic de la Smolensk se află în plin proces de investigaţie şi nu pot face speculaţii cu privire la cauzele acestei tragedii. Ştiu doar că s-a produs la aterizare, pe condiţii de vizibilitate scăzută, pe un aeroport militar care, de obicei, nu este atât de dotat din punct de vedere al aparaturii de ghidare pentru aterizare. Însă, concluziile raportului sunt singurele care ne vor putea lămuri asupra cauzelor reale ale tragediei. Toate scenariile ce se fac în speranţa de a descoperi „samânţa” sunt, până la urmă, doar speculaţii.
Adevărul: Dacă aţi fi într-o situaţie similară cu cea a pilotului polonez şi aţi avea de efectuat o aterizare pe un aeroport militar, ce decizie veţi lua? Mai ales dacă veţi auzi în cască o altă limbă decât cea engleză.
Şerban Căpitan: Aterizarea pe un aeroport militar trebuie pregătită la briefing, înaintea zborului, şi mi-aş fi luat măsuri suplimentare, cum ar fi minima de aterizare, distanţa de aterizare, etc. Cât despre