Primul contact al publicului şi jurnaliştilor cu noua "rachetă" britanică a avut loc cu ocazia Singapore Grand Prix, Caterham AeroSeven înscriindu-se în aceeaşi lojă selectă cu Ferrari Sergio şi Aston Martin CC 100.
Bazat pe platforma CSR, dar beneficiind de lucrături din fibră de carbon la panourile caroseriei, AeroSeven este primul Caterham upgrdadat cu echipamente electronice precum controlul tracţiunii. Conceptul AeroSeven este plin de elemente inspirate direct din lumea curselor, printre acestea regăsindu-se pachetul aerodinamic complex, un volan multifuncţional şi exclusivist cu funcţii axate pe creşterea concentrării pilotului şi funcţie Launch Control.
Centrala GDU (Graphical Display Unit) integrează toate display-urile şi instrumentarul de bord, relevând informaţii precum turaţia motorului, viteza, acceleraţia laterală, treapta de viteză selectată, setările tracţiunii şi ale frânelor, starea rezervorului de carburant ori nivelul şi presiunea fluidelor, totul fiind integrat într-un ecran cu afişaj 3D intuitiv. Volanul sport de inspiraţie racing include funcţii precum modul “Road”, “Flash-to-Pass” şi “Pit Lane Speed Limiter”, ultimele două fiind întocmai ca la monoposturile competiţionale.
Inima bestiuţei este un motor Ford de 2.0 Duratec ce respectă normele Euro6, puterea fiind de 237 CP la 8.500 rpm, propulsor ce vine împerecheat cu o transmisie manuală în şase rapoarte. Compania creditează bolidul cu un sprint 0-100 km/h sub 4 secunde.
Primele modele din AeroSeven având drept de circulaţie pe drumurile publice vor fi disponibile din 2014. Designul Caterham-ului AeroSeven Concept trădează direcţia în materie de stil ale viitoarelor produse ale companiei britanice, astfel că din 2016 va sosi şi o maşină sport veritabilă “moşită” graţie unui parteneriat punctual cu Renault. Pentru automobilele Caterham, exista până acum opţiunea comandării