Compania Elboris Com din Cluj-Napoca, firma care desfasoara activitati de comercializare si distributie a bauturilor alcoolice si alimentare, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ 20 mil. euro, ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu 10% fata de anul trecut.
Elboris Com a realizat in 2008 o cifra de afaceri de aproximativ 22 mil. euro, ceea ce reprezinta o stagnare a indicatorilor financiari fata de anul precedent. Scaderea vanzarilor din acest an vine pe fondul crizei financiare care afecteaza in mare masura piata de FMCG (bunuri de larg consum).
„Afacerile companiei noastre din ultimii doi ani au fost sustinute de extinderea retelei de distributie Elboris in diverse localitati din judetele Cluj si Bihor. Efectele crizei financiare se resimt si in domeniul nostru de activitate, astfel ca afacerile companiei din acest an vor fi in scadere’’, a declarat Emilia Bor, presedintele companiei Elboris Com.
Potrivit reprezentantilor companiei clujene, in prezent reteaua de distributie a firmei acopera localitatile din judetele Cluj si Bihor, produsele companiei adresandu-se in special sectorului HoReCa si unitatilor din localitatile limitrofe oraselor.
„Suntem obligati, din cauza recesiunii economice, sa renuntam la unele dintre produsele comercializate, iar pe de alta parte va trebui sa gasim noi parteneri de afaceri, in contextul in care diversi clienti vor ajunge la faliment. Piata in domeniul nostru de activitate este in continua schimbare, iar influenta puternica a hipermarketurilor asupra pietei se datoreaza cresterii nivelului economic al judetului Cluj si sporirii numarului de locuitori’’, spune Emilia Bor.
Conducerea companiei clujene spune ca, din cauza crizei financiare, este nevoita sa amane demararea unei investitii de 3 mil. euro, destinata construirii unui centru logistic in judetul Bihor.