Pasajul pietonal pe care municipalitatea bucureşteană vrea să-l construiască la Piaţa Romană, o investiţie de peste 64 de milioane de lei, este contestat de unele ONG-uri, care spun că acest proiect va intensifica traficul auto în centru şi va accentua tendinţa de a "duce pietonii sub pământ".
Reprezentanţii societăţii civile şi-au exprimat părerile privind proiectul în cadrul unei dezbateri publice organizate miercuri de Primăria Municipiului Bucureşti (PMB).
Autorul proiectului, arhitectul Alexandru Beldiman, a prezentat o serie de modificări care vor fi aduse pieţei prin construirea pasajului subteran asemănător celui de la Universitate, cu scări pietonale şi rulante, dar şi cu lifturi pentru persoanele cu dizabilităţi, şi cu spaţii comerciale, unde ar putea fi mutate şi tarabele din zonă. Pasajul subteran va avea o suprafaţă de 5.600 de metri pătraţi, din care 550 de metri pătraţi vor reprezenta spaţii comerciale.
În plus, pasajul va presupune şi constituirea unui nod intermodal de transport, asigurând legături între staţiile de metrou, RATB şi taxiuri, şi refacerea reţelei edilitare în zonă.
Pasajul va avea cinci intrări: două în zona Academiei de Studii Economice, una la Coloane, una în zona BCR şi una la intersecţia bulevardelor Lascăr Catargiu şi Dacia.
La suprafaţă, construirea pasajului va presupune lărgirea trotuarelor cu patru metri, precum şi creşterea suprafeţei alocate spaţiilor verzi, de la 128 la 528 de metri pătraţi, urmând să fie plantaţi în zonă 55 de frasini.
Suprafaţa rezervată circulaţiei pietonale va creşte de la 2.327 la 3.155 de metri pătraţi, ajungând să reprezinte 29,26 la sută din suprafaţa pieţei, în timp ce suprafaţa rezervată circulaţiei rutiere se va diminua de la 8.326 la 7.100 de de metri pătraţi, respectiv de la 77,23 la sută, la 65,84 la sută din suprafaţa pieţei.
Timpul de aşteptare