Executivul ia în calcul posibilitatea introducerii unei taxe de 10% din valoarea proiectului atribuit prin procedură de achiziţiei publice, un fel de taxă de timbru pe care va trebui s-o plătească compania care contestă în instanţă rezultatul licitaţiei. Dacă decizia instanţei este în defavoarea celui care a contestat licitaţia, suma va fi reţinută la buget. "Prin această taxă de contestaţie se doreşte descurajarea firmelor care pierd o licitaţie şi contestă rezultatul doar pentru a bloca procedura", au declarat surse guvernamentale, citate de Mediafax.
Taxa ar urma să fie percepută în cazul în care contestaţiile sunt judecate de instanţele comerciale, şi nu de cele de contencios administrativ. Recent, preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), Mihai Prisăcariu, spunea că licitaţiile organizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) sunt cele mai atacate proceduri.
Dincolo de problema contestaţiilor, un raport al Băncii Mondiale constată practica renegocierii contractelor de infrastructură plătite din bani publici către companii private, care conduce la majorarea costurilor finale de două-trei ori faţă de valoarea iniţială, ajungându-se la "unele dintre cele mai ridicate costuri din Europa". (A.B.)
Executivul ia în calcul posibilitatea introducerii unei taxe de 10% din valoarea proiectului atribuit prin procedură de achiziţiei publice, un fel de taxă de timbru pe care va trebui s-o plătească compania care contestă în instanţă rezultatul licitaţiei. Dacă decizia instanţei este în defavoarea celui care a contestat licitaţia, suma va fi reţinută la buget. "Prin această taxă de contestaţie se doreşte descurajarea firmelor care pierd o licitaţie şi contestă rezultatul doar pentru a bloca procedura", au declarat surse guvernamentale, citate de Mediafax.
Taxa ar urma să fie percep