Operatorii privaţi din transportul public de persoane cer Consiliului Local schimbarea traseelor neprofitabile. Autorităţile susţin că nu vor aproba o nouă modificare a traseelor deoarece asta ar însemna o încălcare a principiului licitaţiei.
CITIŢI ŞI : Galaţi: Din octombrie, preţul unei călătorii cu maxi-taxi şi cu autobuzul s-ar putea scumpi cu 50%
Reîmpărţirea microbuzelor pe trasee naşte scandal chiar şi după patru luni de la organizarea licitaţiei. Operatorii privaţi acuză autorităţile locale că nu au împărţit în mod corect „caşcavalul” şi, din acest motiv, înregistrează pierderi semnificative.
Trasee nerentabile
Trei operatori privaţi au depus la Consiului Local cereri scrise în care solicită modificarea traseelor. Este vorba de SC Andry SRL, Relajcar SRL şi Transcris SRL.
Conform consilierului local, Picu Apostol Roman, administratorul SC Andry SRL a solicitat ca traseul 60 (Billa 1 – Str. Oţelarilor – Brăilei – Dunărea – Oţelarilor – Stadionului – Brăilei – Reg. 11 Siret – Brăilei – Domnească – Parc CFR (şi retur pe str. Gării – Bălcescu) să intre şi pe strada Siderurgiştilor. Asta ar însemna să se suprapună cu traseele 76, 63, 84 şi 75.
Apoi, administratorul Relajcar SRL a solicitat ca traseul 62 (Dimitrie Cantemir – Danubius – Str. Galaţi – Oţelarilor – Stadionului – Brăilei – Prelungirea Traian – Piaţa Centrală (şi retur pe Str. Sf. Spiridon) să nu mai ajungă în Piaţa Mare prin prelungirea Traian, ci să intre pe Strada Gării, pe la ASE. În acest caz s-ar suprapune cu traseele: 75, 60, 76, 79.
„Operatorul a motivat că nu sunt suficienţi călători, iar în weekend Piaţa se închide devreme”, ne-a declarat consilierul Picu Apostol Roman.
Un alt operator, Transcris SRL, a cerut CL în nenumărate rânduri , ca traseul 60 (Billa 1 – Str. Oţelarilor – Brăilei – Dunărea – Oţelarilor – Stadionului – Brăilei – Reg. 1