Avem cel mai modern terminal de pasageri din Marea Neagră, dar Aeroportul Mihail Kogălniceanu este prea departe. Granzii liniilor mondiale de croaziere au sosit de ieri la Mamaia pentru o întâlnire de lucru.Se discută despre noi rute, taxe, facilităţi.
Este prima dată când asociaţia internaţională MedCruise vine la Constanţa, cu reprezentanţi din 72 porturi din regiunea Mării Mediterane, Mării Negre, Mării Roşii şi a Oceanului Atlantic.
Cele mai importante linii mondiale de croazieră - Costa Crociere, Royal Caribbean Cruises, Louis Cruise Lines, Thomson Cruises, Princess Cruises şi MSC Cruises sunt puse faţă în faţă cu agenţi portuari, touroperatori. Se formulează strategii în industria de croazieră şi pentru dezvoltarea turistică a zonelor de debarcare.
Turismul nu este în criză!
Giovanni Spadoni, preşedintele Asociaţiei MedCRuise, a atras atenţia asupra faptului că turismul de croazieră înregistrează profituri în creştere, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
„La începutul anului 2009, credeam că vom avea un sezon catastrofal, deoarece criza mondială doar ce se instalase. Suprinzător, am avut chiar creşteri şi acest lucru datorită calităţii serviciilor oferite la bordul oraşelor plutitoare şi a introducerii unor noi puncte de vizitare“, a declarat el.
Portul Constanţa a intrat în atenţia marilor linii de croazieră. Reprezentanţii MedCruise sunt de părere că este o zonă cu potenţial turistic mare, însă nevalorificat încă.
„Croaziere accesibile“
„În plus, turismul de croazieră este în continuă dezvoltare, în acest an vor fi date în folosinţă noi nave de capacităţi mari care vor străbate oceanele şi mările lumii. Preţurile pentru un sejur, în funcţie de distanţă, stagnează sau cresc uşor, însă sunt preţuri accesibile pentru oricine. Este greşită ideea că doar bogaţii au acces la aceste vacanţe exclusiviste“, a