Catalin Radu, 37 de ani, fostul sef de la Bayer Schering Pharma Romania, vorbeste pentru Wall-Street despre recenta promovare in cadrul grupului, planurile antreprenoriale si despre posibilele miscarile la varf din managementul farmaceutic.
Promovat marketing manager pentru subregiunea numita “Europa 2” (care cuprinde Romania, zona Balcanilor, Africa, Rusia, si zona Golfului) in cadrul diviziei Woman Health la sfarsitul lunii mai, Catalin Radu (foto) s-a instalat deja in noua functie, in biroul de la Berlin. Acolo unde, spune el, nu este prea des senin; va compensa poate doar peste 10-15 ani, atunci cand se gandeste sa inceapa o “mica afacere pe o insula din Grecia”.
Propunerea de a avansa in cadrul grupului a venit in urma cu trei ani, dar din “motive profesionale si personale” a ramas in Romania pana in mai 2009. “Profesional aveam mai multe proiecte incepute in Schering (anterior, acesta a fost directorul general al Schering Pharma, care a fost preluata de Bayer in 2006 – n. red.), apoi imediat dupa integrarea in Bayer a fost o perioada de formare a unei noi echipe si multe altele”, povesteste Radu.
Din Berlin, acesta coordoneaza activitatea companiei intr-un domeniu in care Bayer Schering Pharma este lider mondial – contraceptivele orale. “Pentru urmatoarea perioada mi-am propus identificarea obiectivelor comune intre strategia europeana si tarile din subregiune pentru categoria de produse de care ma ocup”, spune managerul de la Bayer, adaugand ca tintele sale sunt legate de potentialul pietei, dezvoltarea cotei de piata, lansarea si gestionarea produselor strategice.
Trecerea de la functia de conducere din Romania la cea din Germania nu a fost una usoara, fiind vorba despre functii diferite, dar este o evolutie fireasca in opinia lui Catalin Radu. “Este trecerea de la o singura tara, cu probleme diverse, in domenii diferite catre un