Proiectul Pasajului Rutier Subteran Piaţa Presei Libere a fost criticat dur de reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale şi de cetăţenii bucureşteni, marţi, în cadrul unei dezbateri publice organizată la sediul Primăriei Capitalei. Societatea civilă spune că pasajul rutier pe care municipalitatea vrea să-l construiască în zonă este inutil, costisitor şi dăunător mediului înconjurător. Cele 18 milioane de euro alocate acestui proiect ar trebui folosite pentru rezolvarea altor probleme reale ale Bucureştiului, susţin ONG-urile. În schimb, municipalitatea susţine că pasajul rezolvă problema circulaţiei în nord.
La sediul Primăriei Capitalei s-au întâlnit marţi, într-o şedinţă pentru dezbaterea publică a proiectului privind Planul Urbanistic Zonal (PUZ) Piaţa Presei Libere - Pasaj rutier subteran, mai mulţi reprezentanţi ai societăţii civile, dar şi ai administraţiei publice locale, pentru a-şi expune opiniile legate de construirea Pasajului rutier subteran în zona Piaţa Presei.
La dezbatere au participat, din partea Primăriei Capitalei, Gheorghe Pătraşcu, arhitectul şef al PMB, şi Ioan Dedu, directorul Direcţiei de Infrastructură al PMB. Societatea civilă a fost reprezantată de mai multe ONG-uri printre care Eco-Civica, ActiveWatch, Salvaţi Bucureştiul, Funky Citizens, dar şi simpli cetăţeni ai Capitalei.
Reprezentanţii societăţii civile acuză autorităţile bucureştene că prin construcţia acestui pasaj se va înrăutăţi semnificativ calitatea vieţii cetăţenilor din cauza defrişărilor masive prevăzute în proiect.
"Afirmaţi prin scene bombastice la televizor că veţi face mai bine, când nu este aşa. Nu aveţi dreptul să continuaţi genocidul bucureştenilor prin tăierea copacilor. În Bucureşti mor mai mulţi oameni din cauza aerului, decât în accidente rutiere", a susţinut Niculae Rădulescu-Dobrogea, preşedintele organizaţiei Eco-Civica.
"Proiec