Furizorul de servicii private de dializă Diaverum, al treilea jucător de pe piaţa locală, intenţionează să continue politica de achiziţii pentru a-şi creşte cota de piaţă, explică Camelia Cucu, directorul general al companiei.
Diaverum a intrat în România în decembrie 2011 prin achiziţia a nouă clinici deţinute de operatorul de servicii private de sănătate Polissano. Ulterior, a mai achiziţionat o clinică mărindu-şi astfel portofoliul la zece unităţi. Diaverum deţine acum aproximativ 10% dintr-o piaţă care, valoric, se ridică la peste 150 de milioane de euro pe an.
Obiectivul companiei suedeze – pachetul majoritar este deţinut de fondul de investiţii Bridgepoint Capital – este să devină numărul doi pe piaţa românească într-un orizont de doi ani. Filosofia fondurilor de investiţii constă în creşterea accelerată a cotei de piaţă a companiilor pe care le au în portofoliu pentru a le putea vinde ulterior profitabil. Diaverum are, în total, 250 de clinici în 17 ţări în care se tratează peste 20.000 de pacienţi. În 2012, compania a avut venituri de 440 milioane de euro.
În România, primele două locuri sunt ocupate de liderul mondial Fresenius (deţine peste 50% din piaţă) şi de International Healthcare Services.
Piaţa serviciilor private de dializă s-a dezvoltat în ultimii şapte ani, pe fondul creşterii fondurilor alocate de stat pentru tratarea pacienţilor cu disfuncţii renale. În acest moment, în România, sunt aproximativ 11.000 de pacienţi, iar numărul lor creşte cu şase-şapte procente pe an. Peste 90% dintre pacienţi fac tratament în clinici private.
Deşi bugetul alocat de stat pentru dializă creşte de la un an la altul, operatorii de servicii private au probleme cu decontarea fondurilor de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate. Directoarea Diaverum spune că, anul trecut, a trebuit să acopere o parte din costuri din fondurile p