Podul peste Dunăre de la Brăila, inclus în primăvară printr-o hotărâre de guvern în categoria obiectivelor de interes naţional, dar şi în lista proiectelor care ar urma să fie realizate în parteneriat public-privat, are aproape finalizat studiul de fezabilitate, însă perspectivele privind construcţia sa nu sunt încă prea clare.
"Podul acesta este de interes naţional de peste 30 de ani. Cum au loc alegeri, cum se transformă în obiectiv de interes naţional. Noi am primit un grant de 200.000 de euro anul trecut de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) pentru consultanţă şi studiu de fezabilitate, iar în prezent aceste documente sunt finalizate şi se află la tradus. Avem o şansă să-l facem pe componentă privată, eventual cu BERD, însă vom şti peste câteva zile", a declarat Gheorghe Bunea Stancu, preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, care ar urma să sprijine realizarea podului, alături de Consiliul Judeţean Tulcea.
Construcţia podului este aprobată de 15 ani, dar niciodată nu a fost începută deşi este un proiect de anvergură pentru judeţele Brăila, Galaţi şi Tulcea. "Proiectul este unul de o complexitate deosebită având ca şi obiectiv construcţia unui pod principal de 1.520 m şi 2 viaducte la Brăila şi Tulcea de 600 m şi respectiv 420 m. În prezent studiul de fezabilitate al proiectului se află în analiză şi revizuire la reprezentanţii BERD", au declarat reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor.
Potrivit lui Bunea Stancu, acest pod ar costa 120 de milioane de euro, cu tot cu proiectare. "Ar fi de mare folos în special pentru cei care merg către Polonia, Ucraina sau Federaţia Rusă, având în vedere că nu ar mai fi nevoiţi să meargă cu bacul sau să ocolească pe la Giurgeni-Vadu Oii", a afirmat preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, care a adăugat că o astfel de construcţie s-ar putea încheia în trei ani de l