Cele mai neprofitabile modele ale industriei auto europene, din ultimii 17 ani, au făcut împreună o gaură de 18,5 miliarde euro în bugetele producătorilor, potrivit unui infografic realizat de The Economist. În timp ce unele modele au fost scoase din producţie, altele, ca Volkswagen Phaeton sau diferite versiuni ale lui Veyron continuă să figureze în gamele constructorilor.
Topul, realizat pe baza datelor casei de brokeraj Sanford C. Bernstein, include generaţii ale unor modele produse între 1997-2013, care au contribuit la pierderile anunţate de producătorii europeni în ultimii ani de recesiune pe piaţa auto.
Vezi în imaginile de mai sus câte milioane euro pierde Volkswagen la fiecare Veyron produs.
De ce produc Volkswagen sau Mercedes în pierdere
Din cele zece modele ale topului, nu mai puţin de jumătate provin din Germania, Bugatti Veyron, produs de grupul Volkswagen, înregistrând cele mai mari pierderi per maşină. Totuşi astfel de modele sunt vitale pentru consolidarea imaginii unui constructor auto şi de cele mai multe ori sunt considerate adevărate "bijuterii" de către fani, astfel că ele sunt indispensabile pentru producători.
Nu toate modelele din top sunt maşini-cult, asemenea lui Veyron, care deşi a fost scos din producţie în 2011, diferite versiuni ale sale, precum Grand Sport continuă să apară pe piaţă.
Limuzina Phaeton este păstrată de Volkswagen în gamă pentru a nu rămâne descoperit pe acest segment de piaţă, mai ales că scopul acestui model este de a rivaliza berlinele de clasă mare de la Mercedes sau BMW. Desigur, aceeaşi misiune o are şi brandul Audi, deţinut de Volkswagen, motiv pentru care Phaeton rămâne în continuare surprins oarecum în ofsaid.
Mercedes, pe de altă parte, duce o luptă extrem de grea cu sub-brandul său, Smart, care continuă să scadă şi în acest an pe piaţa europeană. Pentru revitalizarea vân