Compania Realitatea Media, care deţine licenţele TV pentru televiziunile omului de afaceri, a înregistrat în 2009 un deficit de 39 de milioane de euro.Cu excepţia „Antenelor“ lui Dan Voiculescu, care au obţinut profituri modeste, celelalte posturi TV comerciale au avut pierderi semnificative anul trecut.
Criza economică a lovit în plin principalele televiziuni private. Cele mai afectate sunt Realitatea TV şi Money Channel, operate de firma Realitatea Media, care a raportat la Registrul Comerţului pierderi de 39 de milioane de euro, în anul 2009. (Trebuie precizat că firma lui Sorin Ovidiu Vîntu operează şi licenţele Realitatea FM şi Radio Guerrilla.)
Mai citiţi şi:
Realitatea Media, târătă în instanţă pentru datorii
Deficitul este un record în piaţa TV şi este mai mare decât cifra de afaceri de 30 de milioane de euro. Pierderile de anul trecut aproape că s-au dublat faţă de cele din 2008 (în valoare de 19,2 milioane de euro). În ciuda măsurilor care au fost luate în 2009 (reduceri de personal şi de salarii) nu s-a reuşit atenuarea pierderilor. În fapt, valoarea deficitului Realitatea Media este mai mare decât toate pierderile însumate ale principalelor televiziuni. Ca o palidă consolare, cifra de afaceri a Realităţii Media a crescut în 2009 cu 10%.
Declinul publicităţii s-a simţit din plin
Căderea pieţei de publicitate din România (cu 30%) a fost resimţită şi de liderul pieţei TV, societatea care operează licenţa Pro TV. Firma Pro TV SA (cu şase televiziuni) a raportat pierderi de 1,4 milioane de euro, pentru prima dată după mulţi ani de profituri. Pierderile sunt cu atât mai surprinzătoare, cu cât, în anul 2008, Pro TV SA avea profituri de 29,8 milioane de euro. Cifra de afaceri a firmei a fost de 126,2 milioane de euro, cu 32% mai mică faţă de cea din 2008. În acel an piaţa publicităţii TV în România a fost pe „val", atin